2013. október 28., hétfő

Csehország tavasszal

2013 április közepén egy csehországi lazulós (értsd. sörözős) túrára indultunk. Az autópálya még mindig szörnyű Prága felé, pocsékul ráz. A szállásunk viszont nagyon jó volt egy metró vonal közelében, alagsorában étterem, autópálya közel és még elég olcsó is volt az előszezonnak köszönhetően. Az időjárás túl meleg is volt áprilishoz képest talán, majdnem 30 fok is előfordult.


Prága látnivalóit úgyis ismeri mindenki oda-vissza, szóval ezek
helyett álljon itt néhány jó hely ahol lehet sörözni és főleg jó Utopenec-t és Hermelin-t enni (esetleg büdös Olomuc-i sajtot).
  • Nakladny Hermelin: olajban,  hagymával, fokhagymával, fűszerekkel, savanyú-ecetes-csípős paprikával együtt marinált camambert sajt - zseniális sörkorcsolya. Itthon már reprodukáltam egyszer, nem lehetetlen de a krémessebb sajtokat kell keresni (pl. Tihany camambert, amit azt hiszem csehországban gyártanak) és kell bele ecetes cseresznye paprika mindenképpen. Itthon a Pivo mindkét kocsmájában találhatunk tisztességeset.
  • Utopenec: hasonló az előzőhöz, cseh kis kolbászkák =szafaládék úszkálnak mint vizihulla az ecetes hagymás lében (ezt jelenti a neve), ez a hazai debrecenikből nem annyira állítható elő sajnos. A mese mögötte valami olyasmi hogy aki felfedezte az egy molnár volt aki belefulladt a tóba.
  • Olomuc - ez egy város, ahol büdös sajtot csinálnak, azt hiszem kvargli a neve, ezt is egy kis ecetes lében áztatják, nekem kevésbé ízlett mint az előző kettő.
  • Ecetes hering: ez is isteni finom.

Mindegyik kiváló sörkorcsolya, és Prága bármelyik részén esszük is mindig jobb lesz mint Bp-en bárhol sajnos (leszámítva talán a Pivo-t ott még a hering is egész jó). Egyébként Bp-en szerintem rántott fűszeres nyúlfalatokat, vagy karikára vágott sült véres / májas hurkát kellene adni mint sörkorcsolya....kis mustárral. Egyszer kidolgozok egy ilyen szakácskönyvet és komolyan meg fogok gazdagodni belőle.

Tehát egy-két söröző aminek emlékszem a nevére és érdemes meglátogatni. 


Első este a Kampa-n keresztül sétálva kerestünk egy helyet és akkor találtuk az alábbit: http://www.tlustamys.cz/  
Egy kövér egér az emblémájuk de szerintem a csaposról mintázták, ha odataláltok és az a csapos van még, aki a honlapon is látszik a pult mögött, akkor rá fogtok ismerni :)

Kozel-eket ittunk és bevágtunk jó pár Hermelint (nagyon ízlett top 5 -ben benne van) és egy Utopenec-et, ami szintén nagyon ízlett. Szerintem jó árban is voltak a dolgok, nem turistákkal volt tele, hanem helyi arcok kortyolgatták söreiket. Kicsit füstös (itt még lehet bent dohányozni).  Az árak, nos Prága már nem az az olcsó hely amire én még emlékeztem 2005-ből. Akkor simán lehetett 20 koronáért jót sörözni, ma már inkább 35-40-50.
 

Egy nap azt hiszem ittunk itt, - jó a sült kolbász, de itt is Kozel van, amit már kicsit untam, egész Prága Kozel-el és Pilsner-el van tele mostanság, régen nagyobb volt a változatosság. Mlsná kozat  / Újezd 590/8  - 15000 Praha 5-Malá Strana. 
A közönség itt is inkább helyi arcok, mintsem túristák.
 

Találtunk egy jó kocsmát az Anenska utcában a Liliova felé. Itt is van mindenféle sörkorcsolya és Bernard sör. Ez igen jó hely, kicsi, nagyon hangulatos ez lett a kedvencem.
 
Voltunk persze az U Medvidku-ban is ( http://www.umedvidku.cz ) - a házi sörük elég erős, de finom. Amúgy mellette Budvar-t lehet inni. Van több saját sörük is, azt hallottam - én nem láttam csak ezt az egyet. A főételek is jó árban vannak és nagy adagok. Sajnos kb. reggel 10-kor voltunk itt, így nem voltunk még éhesek.
 
Meglátogattunk még néhány helyet a két nap alatt amit itt töltöttünk, de sajnos a többi nevére nem emlékszem, viszont jó pár hely össze van gyűjtve az alábbi oldalon: http://www.pragaisorozok.hu/


Két nap Prágai sörözés és városnézés után leugrottunk Cesky Krumlovba is ami az egyik kedvenc csehországi városunk, amikor csak lehet eljövünk ide. Útközben találtunk egy szép kastélyt - Konopiste-t, ami 46 km-re található Prágától délre. Ferenc Ferdinánd nyári kastélya, ami egy rövid megállót szerintem megér. A kertben pávák találhatók, van egy kis tó is. Az egykori barokk kert helyén most rózsakert található. Érdemes megnézni.
http://www.zamek-konopiste.cz/en/


Rövid séta után folytattuk utunkat Cesky Krumlov felé, amiről már van külön bejegyzés a látnivalókat tekintve. Szállásunk a szokásos Pension Rosa-ban volt, még mindig a fiatal srácok viszik. Meglátogattuk kedvenc helyünket az Eggenberg sörfőzdénél, itt is kiváló a Hermelin, de a fél kacsa a sláger még mindig...

Találtam egy-két leírást, no hát ők már profin nyomják a sörtúrát, és mivel én igen nehezen jegyzem meg a cseh kocsmaneveket népszerűsítem az Ő linkjüket:
http://dt-praha.freeweb.hu/19_Krumlov/19_Krumlov.html

Másnap egy kis séta a folyóparton, kávézás a kedvenc kávézónkban, ami a lenti képen látható híd lábánál van. A "fő útról" kell bemenni, talán valami Mozart ... a neve.

 
Csehország még mindig hó hely.
R

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése